Werkplaats
Omgaan met veranderingen in de planning
In een werkplaats vragen de verschillende projecten vaak om aandacht. Dan is het prettig om een doordachte planning te kunnen volgen en deze tijdig bij te kunnen sturen in geval van vertragingen. Alleen op deze manier kan er ontspannen en secuur aan een project worden gewerkt en kunnen afspraken met een klant worden nagekomen.
Bezetting
De personeelsbezetting van de werkplaats is soms een grote uitdaging. De software biedt de mogelijkheid om snel te reageren op onvoorziene problemen, vertraagde leveringen of ziekte van personeel. Loopt de planning uit dan maakt het systeem daar melding van zodat de prioritering waar nodig kan worden aangepast en de betreffende klanten geïnformeerd.
Werkboek
Als monteur valt het niet altijd mee om het werk op tijd af te krijgen, mede door technische tegenvallers en klanten die om je aandacht vragen. Het werkboek geeft je een helder overzicht van de ingeplande werkzaamheden en maakt het eenvoudig om gewerkte uren te noteren.
Mobiel
Van het ingeplande werk kan ook mobiel melding worden gemaakt. Zo ben je ook op de weg volledig op de hoogte van de planning en mogelijke veranderingen daarin.
Onderdelen en historie
Gebruikte of benodigde onderdelen zijn snel te vinden en te noteren. De onderhoud geschiedenis geeft inzicht in welke werkzaamheden er aan een project zijn verricht. Zo gaat er geen tijd verloren aan zoeken.
Voordelen
- Vervangt kaartjes planbord door werkboeken
- Goede planning ondanks ad hoc werkzaamheden
- Koppeling met FastData Agenda
- Urenverantwoording
- Hulp bij nakomen van afspraken
Nieuw in versie 6
De nieuwe Werkboeken zetten de afspraak met uw klant centraal en helpen de Chef Werkplaats het overzicht te behouden in het openstaand en ingepland werk.
Optimaliseer je bedrijfsvoering
Onze software is al vele jaren een standaard in diverse branches en functioneert bij honderden van uw collega’s, waardoor praktijkoplossingen snel in de software opgenomen worden.
Kassasysteem
Het moderne kassasysteem
De Fastdata Winkel-module is er op gericht om uw klant tevreden te houden, uw voorraad te beheren en uw marge te bewaken. De software bevat alle denkbare functies die een moderne kassa nodig heeft.
Verkoop
Fastdata geeft de verkoper de benodigde informatie om een klant te begeleiden naar het juiste product. het Kassasysteem is gekoppeld aan andere delen in de software zodat de kassamedewerker alle tools heeft om artikelbeheer te doen.
Inkoop
Een goede inkoop is van groot belang voor uw bedrijf. Zo komt u tot een goede marge en voorkomt u budgetoverschrijdingen. De software laat u zien waar producten te koop zijn en tegen welke prijs en voorwaarden en geeft u de mogelijkheid om bestellingen voor de voorraad evenwichtig toe te voegen.
Magazijn orders
Via het kassasysteem of website komen de magazijn orders binnen en kunnen deze gepakt worden met de magazijn tablet en scanner zodat altijd de juiste producten het pand verlaten.
Leveringen
Zowel de inkoper als de monteur die een onderdeel verwacht, wordt op dagelijkse basis op de hoogte gebracht van binnengekomen leveringen. In het ‘Inkooporderboek’ ziet u bovendien in één oogopslag alle orders met hun status. Dit biedt de mogelijkheid om vertragingen tijdig te communiceren met de klant, betrokken collega en/of leverancier.
Webwinkel
Met onze software houdt u de klant per mail op de hoogte van de status van een bestelling. Een geretourneerd product verschijnt automatisch in de administratie en is door middel van creditering weer op voorraad.
FastNet B2B
FastNet is uw B2B verkoopkanaal voor winkeldochters en incourante voorraad.
Voordelen
- Touch screen kassa
- Koppeling PIN
- Verkopen op rekening/Klantenkaart
- Webwinkel integratie
- 250+ leveranciersprijslijsten
In ontwikkeling in versie 6
Er word momenteel een module ontwikkelt om een geïnteresseerde klant de betreffende productinformatie (foto’s film, specificaties, etc.) direct per e-mail toe te sturen.
Optimaliseer je bedrijfsvoering
Onze software is al vele jaren een standaard in diverse branches en functioneert bij honderden van uw collega’s, waardoor praktijkoplossingen snel in de software opgenomen worden.
Verkoop van eenheden
Verkoop van eenheden zoals motoren boten trailers
Zowel voor de jachtbouwer, dealer als makelaar is het de ideale automatisering. Met het CRM-systeem houdt u klantinformatie nauwkeurig bij om hen een passende aanbieding te kunnen doen.
Voordelen
- Uitgebreid CRM
- eenheid portfolio
- Eén systeem voor alles
- Documentbeheer
- Info gekoppeld aan eenheden
- boten motoren trailers auto's en vrije eenheden
Nieuw in versie 6
Prijsverlaging? Even een mail sturen naar alle geïnteresseerden?
Wij gebruiken systeemdocumenten. Systeem documenten zijn sjablonen voor communicatie. Documenten die automatisch mail mergen. Deze systeemdocumenten worden in de software aangemaakt in onze eigen tekstverwerker. Wil u de documenten opmaken in “Microsoft word” geen probleem, importeer uw documenten direct als sjabloon vanuit Ms Word in de software.
Optimaliseer je bedrijfsvoering
Onze software is al vele jaren een standaard in diverse branches en functioneert bij honderden van uw collega’s, waardoor praktijkoplossingen snel in de software opgenomen worden.
Jachtmakelaardij
Jachtmakelaardij
De makelaardij afdeling baseert zich op de basis scheepsinformatie die in veel installaties van de software reeds gebruikt worden. Scheepsinformatie wordt bijvoorbeeld gebruikt in de afdelingen haven, werkplaats en verkoop elk voor hun specifieke doeleinden. Als u ook een werf/werkplaats heeft dan is het niet ondenkbaar dat eerst werkzaamheden worden uitgevoerd voordat het schip voor de verkoop aan de afdeling makelaardij word aangeboden. U krijgt een enorm inzicht in het reilen en zeilen van dit schip als alle afdelingen informatie aanleveren. Als deze informatie wordt zichtbaar gemaakt in speciale controle lijsten en de daaruit voortvloeiende grafieken.
Opbouwen en beheer van verkoop dossier
- Vastleggen van de informatie van de verkoop
- Vastleggen van de informatie van het schip
- Aanmaken bemiddeling overeenkomsten
- Ondertekenen van de overeenkomst en opnemen van het ondertekende bij het schip.
- Publiceren van de informatie naar de verschillende website (openmarine)
- Aanvraag informatie door geïnteresseerde per telefoon/mail of aanvraag via de site
- Vastleggen van geïnteresseerden
- Mailing versturen naar geïnteresseerden
Nieuw in versie 6
De makelaardij software” gebruikt een standaard export “template”. Alle informatie omtrent de aangeboden schepen wordt geëxporteerd. Deze wordt standaard met de maklaardij softwareafdeling meegeleverd. Als uw webbouwer een andere indeling of formaat wenst dan kunnen we dat realiseren.
Optimaliseer je bedrijfsvoering
Onze software is al vele jaren een standaard in diverse branches en functioneert bij honderden van uw collega’s, waardoor praktijkoplossingen snel in de software opgenomen worden.
Administratie
Uw administratie op één plek
De afdeling ‘Administratie’ zorgt voor heldere en informatieve facturatie naar uw klanten. U draagt uw administratie eenvoudig over aan uw accountant middels audit files en krijgt snel inzicht in kosten, opbrengsten en voorraden. Ook is er de mogelijkheid voor bulkfacturatie voor bijvoorbeeld lig- en stallingsgelden.
- Debiteuren
- Crediteuren
- Kas
- bank
- Winst & verlies
- Indirecte bank import bankafschriften
Voordelen
- Geen externe maar eigen boekhouding
- Ms Word compatible tekstverwerker
- SEPA incasso en telebankieren
- Verslaglegging met 5 jaars vergelijking
- Geen externe licentiekosten
Nieuw in versie 6
Om uw kosten in de hand te houden is er nu de budgetteringstool. Hiermee kunt u op eenvoudige wijze budgetten toekennen aan diverse onkosten- en opbrengstenplaatsen in uw bedrijf.
Optimaliseer je bedrijfsvoering
Onze software is al vele jaren een standaard in diverse branches en functioneert bij honderden van uw collega’s, waardoor praktijkoplossingen snel in de software opgenomen worden.